Wesström ny övergångschef i Brommapojkarna – akademilänk

Wesström blir övergångschef i Brommapojkarna. Jag tror det här kan förändra hur akademispelare når A-laget.

1 person ska nu bära brokig ansvarsbörda: Björn Wesström är officiellt tillsatt som övergångschef i Brommapojkarna, enligt Bollsvenskan. Jag såg namnet och tänkte direkt att det här är stort. Grejen med BP är att de lever på unga spelare. Det är deras DNA.

Wesström får uppdraget att länka akademin med A-laget. Han har erfarenhet av övergångar. Han vet hur man matchar timing och talang. Jag gillar att de anställt en som kan både marknad och match. Första konkreta grejen är ett uppstartsmöte klockan 09:17 på måndag — ett sånt detaljerat klockslag säger något om hur seriöst de tar det.

Att få akademispelare att ta steget upp kräver papper, samtal och mod. Om du frågar mig kan Wesström bli avgörande för BP:s framtida framgångar. Han kan korta vägen mellan 17-åringen som gör mål i U19 och A-lagets premiär. Helt otroligt om det funkar. Jag väntar på första

O
Oskar Nylund
Matchrapportör
Lever för de stora ögonblicken. Kvittering i 93:e? Oskar skriver redan.
Björn WesströmBrommapojkarnaövergångschefakademiA-lag