Jag stod på Eleda Stadion i våras när Arnór skar genom mittfältet. Han sprang med en självklarhet som retade mig (och gjorde mig lite svartsjuk). Jag tycker det vore en tuff förlust om Malmö släpper honom nu, men vad vet jag, jag tippade dem för nedflyttning i augusti.
Förhandlingarna
En klubb i Grekland har öppnat samtal med Malmö FF. Förhandlingar pågår. Ingen övergång är klar. Arnór är från Island och han har spelat för Malmö den senaste säsongen. Sigurdsson var ofta involverad i målbyggen. Sigurdsson blev bättre ju mer säsongen gick.
Vad det betyder
Och nu. Övergångar till grekiska klubbar från svensk fotboll är ovanliga. Det gör saken intressant. För Malmö innebär en försäljning pengar men också en lucka i laget. För Arnór kan det vara en chans att testa något nytt i en annan liga och växa som spelare (även om grekisk fotboll ofta känns lite galen, det är inget skällsord).
Jag tror det skulle vara en förlust för Malmö och en möjlighet för Arnór. Punkt. Om han går så förlorar Malmö en spelare de inte ersätter lätt.